گزارش تخصصی معلم زیست شناسی با موضوع چگونگی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

گزارش تخصصی معلم زیست شناسی با موضوع چگونگی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی  به همراه هدیه فایل که پنج نمونه پیشنهاد و راهکار جهت ارائه به منظور کسب نمره کامل ارزشیابی می باشد.

تدوین گزارش تخصصی با موضوع چگونگی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی  در قالب فایل ورد و با قابلیت ویرایش فایل و در ۲۱ صفحه به انضمام پنج عنوان پیشنهاد و راهکار کوتاه ارزشیابی جهت ارائه به عنوان مستندات ارزشیابی

همانطور که میبینید فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی حاصل تجربیات تیم تدوین پایگاه حرفه ای درس پژوهی است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

گروه تخصصی ایسمگز قابل اعتماد ترین تیم در فضای مجازی می باشد که کاملترین نمونه های گزارش تخصصی را در راستای استفاده همکاران عزیز تدوین نموده است..در گروه تخصصی ما علاوه بر گزارش تخصصی هایی مثل این نمونه گزارش تخصصی معلم زیست شناسی با موضوع چگونگی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی  پیشنهادات و راهکارهای ارزشیابی را به صورت رایگان به شما عزیزان ارائه می دهیم.گروه تخصصی ایسمگز گزارش تخصصی معلم زیست شناسی را دقیق و کامل طراحی و تدوین نموده است  و سعی بر این بوده است که بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش تدوین شود.

در فایل پیش رو با عنوان گزارش تخصصی معلم زیست شناسی مطالب زیر به طور کامل گنجانده شده است.

سرتیتر مطلب در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

چکیده گزارش در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

پیشگفتار و مقدمه موضوع در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

شناسایی مسائل و مشکلات در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

ابراز عقیده پیرامون وضع حاضر در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

جستجو و جمع نمودن منابع قابل اعتماد در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

گرد آوری داده و اطلاعات دقیق در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

گفتمان پیرامون حل مشکل در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

شرایط پس از بهبود مشکل افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

گردآوری منابع بیشتر و گفتمان در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

استناد به رویدادهای عملی در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

بحث پیرامون تاثیر و نتیجه اقدامات در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

پیشناد و ارائه راهکار در بحث مفهوم افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

منابع برتر و ماخذ قابل قبول افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی

اعتبار بخشی و ارزیابی :

هر چند ما تصور می کردیم وقت خود را صرف حل مشکلی کردیم که از نظر “بلوم” ، در اولین طبقه ی سنجش[۱] ؛ یعنی دانش[۲] قرار می گیرد و امروزه تکیه بر این سطح بحث های زیادی را پیرامون خود بر انگیخته است ؛ اما با برگزاری امتحانات به تدریج متوجه شدیم که برای جوابگویی به سوالات جدول ؛ دانش آموزان ما بالاتر از سطح دانش عمل می کنند .

پیش از آن بد نیست به عقاید و دلایل یکی از موافقان سطح دانش نیز توجه کنیم . “مارزانو”[۳]

هم اکنون پایگاه حرفه ای درس پژوهی نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان گزارش تخصصی معلم زیست شناسی قرار داده است. گزارش تخصصی معلم زیست شناسی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی پایگاه حرفه ای درس پژوهی جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم پایگاه حرفه ای درس پژوهی از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی را به تایید می رساند.

می گوید : « آموزش اصطلاحات و مفاهیم پایه به دانش آموزان می تواند ، نواقص دانش قبلی آنان را رفع کند و به پیشرفت شان در زمینه ی مربوط به همان مفاهیم و اصطلاحات منجر شود ……… در نتیجه ، هر معلمی باید بکوشد که ساخت شناختی دانش آموز را قوی تر کند . این امر از طریق آموزش منظم و هماهنگ مجموعه مفاهیم و اصطلاحات علمی مرتبط با موضوع جدید یادگیری ، قبل از آموزش به دانش آموز امکان پذیر است . »

برای اطمینان از کار پرسش نامه ی شماره ی سه دبیران زیست شناسی [۴]  را در پایان سال تحصیلی در اختیار سه تن از آنان قرار دادیم . هم چنین تمام برگه های امتحانات جدول و تشریحی سه   دانش آموز ضعیف ، متوسط و قوی را به طور مرتب شده پیوست پرسش نامه نمودیم تا نظر خود را با توجه به اسناد ارائه شده بیان کنند .

گزینه های شش سوال طرح شده به ترتیب : ضعیف ، خوب ، بسیار خوب و عالی بود که همکاران برای تمام سوالات گزینه ی خوب تا بسیار خوب را انتخاب کرده بودند . این سوالات شامل مواردی مثل مطابق بودن جدول ها با مطالب فصل ها ، وجهه ی علمی جدول ها به عنوان امتحان ،   مناسب بودن حجم سوال ها برای یک جلسه امتحان ، … می باشد .

اجرای امتحان جدول بارها مورد تایید و تشویق مدیران و معاونین سه مدرسه ی  مجری طرح قرار گرفت ، تا حدی که مدیر دبیرستان علوی سرکار خانم شهلا اسماعیل فرد خواستار ارسال طرح در قالب نظام پیشنهادات به اداره شدند. با ارسال طرح در اسفند ۱۳۸۵ به اداره ی آموزش و پرورش  ناحیه ی سه شیراز ، در فروردین ۱۳۸۶ پاسخ  شورای پیشنهادات مبنی بر پذیرفته شدن طرح و      جای گرفتن در گروه پیشنهاد های قابل بررسی در شورا به دست ما رسید .

حل جدول به دلائل زیر می تواند ارزشمند باشد :

  • کمک به حضور ذهن فرد .
  • کمک به هوشیاری فرد .
  • به گفته ی “احمد شریفان” : « شواهد پزوهشی نشان می دهد سنجش برای یادگیری بهتر از سنجش یادگیری های دانش آموزان است . » و از آنجایی که گاهی برای یافتن کلمه ی مورد نظر در جدول ، دانش آموز بارها تعریف آن را می خواند ، جلسه ی امتحان به جایگا هی برای یادگیری نیز تبدیل شده بود .
  • تنوع در شیوه ی برگزاری امتحان
  • سرگرم کننده بودن این روش باعث کاهش اضطراب امتحان می شود : بسیاری از دانش آموزان ، به ویژه کلاس های سوم بلافاصله پس از پایان فصل به دنبال تعیین تاریخ مناسبی برای امتحان جدول بودند و اصرار داشتند که امتحان جدول قبل از تشریحی باشد . به عقیده ی آنها تقدم امتحان جدول باعث می شد تسلط آنها بر مطالب درس افزایش یابد .
  • آموزش دقت در زمان خواندن و نوشتن ( زیرا کوچکترین اشتباهی در ثبت کلمه باعث بدست نیامدن پاسخ های دیگر می شود . )
  • در این نوع امتحان چون دانش آموز با دانستن و نوشتن یک سوال تعدادی از حرف های  سوالات دیگر را به دست می آورد ، راهنمایی دقیق برای یافتن پاسخ های دیگر خواهد داشت . این امر سبب می شود نه تنها احساس دلگرمی کند بلکه ( برای گروهی که عادت به         تقلب کردن دارند ) کمتر به دنبال کمک گرفتن از دوستان خود خواهد بود .
  • افزایش دقت بسیاری از دانش آموزان هنگام درس دادن معلم : دانش آموزان علاقه مند هستند اشتباه های احتمالی معلم را هنگام درس دادن کشف کنند . آنچه جالب توجه بود این بود که دانش آموزان با توجه به شیوه ای که در امتحان داشتیم ، در موقع نوشتن مطالب درس روی تابلو انتظارات بیشتری از ما داشتند ، به طوری که حتی اگر به علت عجله در نوشتن هنگام تدریس یک حرف را کم یا زیاد می نوشتیم ( به طور مثال ” آبسزیک اسید ” به جای ” آبسیزیک اسید ” ) به سرعت کلمه صحیح آن را یاد آوری می کردند .
  • « بر هم زدن تعادل فکری و ذهنی به منظور ایجاد تفکر و اندیشه به گونه ای که یاد گیرنده به سازمان بندی جدیدی از مطالب و افکار پیشین دست یابد ، ایجاد شوق ، شور ، تلاش و برانگیختن حس کنجکاوی برای رسیدن به جواب از ملاک ها و معیارهای کلی سوال با ارزش و مطلوب است » [۵] .  شیوه ی حل جدول در برگیرنده ی تمامی نکات بیان شده در بالا        می باشد .

فرهنگیان محترم می توانید گزارش تخصصی معلم زیست شناسی را تحت عنوان چگونگی افزایش توانایی دانش آموزان در حفظ اصطلاحات زیست شناسی  به همراه هدیه پنج عنوان برتر راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از گروه تخصصی ایسمگز خرید نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین پایگاه حرفه ای درس پژوهی سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل گزارش تخصصی معلم زیست شناسی را از لینک سمت چپ صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

8 + 1 =