گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی با موضوع چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم

گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی با موضوع چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم به همراه هدیه فایل که پنج نمونه پیشنهاد و راهکار جهت ارائه به منظور کسب نمره کامل ارزشیابی می باشد.

گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی با موضوع چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم در قالب فایل ورد و با قابلیت ویرایش فایل و در ۲۴ صفحه به انضمام پنج عنوان پیشنهاد و راهکار کوتاه ارزشیابی جهت ارائه به عنوان مستندات ارزشیابی

همانطور که میبینید فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی حاصل تجربیات تیم تدوین پایگاه حرفه ای درس پژوهی است که توانسته ایم به کمک جمعی از فرهنگیان برجسته کشور سعی خود را در تنظیم فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی انجام دهیم . امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی شما عزیزان داشته باشیم. شما با استفاده از فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی قطعا رضایت لازم را خواهید داشت .

گروه تخصصی ایسمگز قابل اعتماد ترین تیم در فضای مجازی می باشد که کاملترین نمونه های گزارش تخصصی را در راستای استفاده همکاران عزیز تدوین نموده است..در گروه تخصصی ما علاوه بر گزارش تخصصی هایی مثل این نمونه گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی با موضوع چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم پیشنهادات و راهکارهای ارزشیابی را به صورت رایگان به شما عزیزان ارائه می دهیم.گروه تخصصی ایسمگز گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را دقیق و کامل طراحی و تدوین نموده است  و سعی بر این بوده است که بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از آموزش و پرورش تدوین شود.

در فایل پیش رو با عنوان گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی مطالب زیر به طور کامل گنجانده شده است.

سرتیتر مطلب در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

چکیده گزارش در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

پیشگفتار و مقدمه موضوع در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

شناسایی مسائل و مشکلات در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

ابراز عقیده پیرامون وضع حاضر در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

جستجو و جمع نمودن منابع قابل اعتماد در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

گرد آوری داده و اطلاعات دقیق در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

گفتمان پیرامون حل مشکل در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

شرایط پس از بهبود مشکل بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

گردآوری منابع بیشتر و گفتمان در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

استناد به رویدادهای عملی در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

بحث پیرامون تاثیر و نتیجه اقدامات در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

پیشناد و ارائه راهکار در بحث مفهوم بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

منابع برتر و ماخذ قابل قبول بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :

دانش آموز باید در کسب معلومات ریاضی خویش سهیم باشد .تا بتواند از آن معلومات در مواقع لازم بهره برداری کند . معلم باید قبل از تدریس یک مفهوم جدید معلومات قبلی دانش آموز را محک زده و تدریس مطالب جدید را بر پایه معلومات قبلی او استوار نماید .قبل از تدریس هدف درس را برای دانش آموزان روشن نماید تا بچه ها با بینش و بصیرت به یادگیری مفاهیم ریاضی بپردازند با ایجاد انگیزه قوی رغبت دانش آموزان را نسبت به موضوع درس برانگیزد .یادگیری از آسان به مشکل صورت بگیرد .چون کودکان در این مقطع در مرحله ی رشد تفکر عملی هستند برای یادگیری یک مفهوم لازم است که از اشیا و وسایل عینی بیشتری استفاده کنند .در کلاس باید موقعیت های مختلف برای کودکان فراهم شود تا آن ها بتوانند اشیا را دستکاری کنند ،بازی قسمت اصلی کار است .

اهداف ریاضی

الف) اهداف پرورشی: مهمترین وظیفه ریاضی تربیت دانش‌آموز است تا بتواند در زندگی،مسائل خود را حل نماید.

ب) اهداف آموزشی: دانش آموز با تکنیک‌های محاسباتی مورد نیاز در مدرسه و خارج از مدرسه آشنا شود.و در زندگی روز مره بکار بگیرد.

ج) اهداف فرهنگی: ریاضی بخشی از فرهنگ  بشری است لذا یادگیری آن در زندگی بسیار ضروری است.ریاضی دانان و نوابغ کشور ما همواره الگوهای مهمی برای سایر کشورها می باشند.

د) اهداف عاطفی: یادگیری ریاضی،موجب  فعالیت‌های ذهنی و  تقویت حس کنجکاوی  ونیز  حس ظرافت و ادارک می شود. موریس کلاین می‌گوید: (ریاضیات عالی‌ترین دستاورد فکری و اصیل‌ترین ابداع ذهن آدمی است).

 

علل مشکلات ریاضی

۱- ضعف در مهارتها ی زبانی : نقص در درک عملیات ریاضی، مفاهیم و رمز گشایی یا حل مسائل نوشته شده با نمادهای ریاضی .

۲- ضعف در مهارت های ادراکی : مثل :خواندن نمادهای عددی یا علائم حسابی و طبقه بندی اشیا ء و یا ادراک فضایی .

۳- ضعف در مهارتهای توجه : مثل رونویسی درست از اعداد و اشکال ، به یا د سپردن عددی که به ستون بعد اضافه می شود و رعایت علائم ریاضی .

۴- ضعف درمهارتهای ریاضی : ضعف در محاسبات ریاضی(جمع-تفریق و…) شمارش اشیا ء و یادگیری جدول ضرب . ویا در ک مفاهیم متضاد مانند: سبک و سنگین ، بسته و باز ، پر و خالی ، چپ و راست ؛ دور و نزدیک ، درک ارزش پول ، درک زمان (گفتن ساعت ) و جهت یابی .

۵-مشکلات عصب شناختی و شخصیتی و عوامل فیزیولوژیکی.

هم اکنون پایگاه حرفه ای درس پژوهی نمونه پروژه جدیدی را جهت بهره مندی شما عزیزان با عنوان گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی قرار داده است. گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی نمونه دقیقی از فایل حاضر است که توسط تیم پژوهشی پایگاه حرفه ای درس پژوهی جهت بهره مندی شما عزیزان قرار داده است. تیم پایگاه حرفه ای درس پژوهی از هیچ تلاشی در راستای تنظیم فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی نهایت تلاش خود را نموده است و محتویات فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را به تایید می رساند.

۶-عملکرد پایین هوش غیر کلامی(هوش عملی).

۷-آموزش ضعیف در کلاس درس.

۸-عدم علاقمندی به درس ریاضیات

۹-ضعف در یک یا چند فرایند روانی پایه یعنی مراحل یادگیری: مانند:دقت-ادراک-حافظه

۱۰-عدم تثبیت غلبه طرفی مغز(کودک برخی کارها را با سمت چپ و برخی دیگر را با سمت راست بدن انجام می دهد.مثلا: با دست راست می نویسد ولی با پای چپ توپ را می زند و مواردی از این قبیل).

۱۱-تاخیر در رشد.مراحل رشد بخوبی طی نشده است و یا در آن وقفه ایجاد شده است.

۱۲-عوامل محیطی(خانواده و معلمان).نقش فضا و مکان،  نقش کلاس‌های خصوصی،  کمبود وسایل آموزشی ریاضی،و…

۱۳-عوامل ژنتیکی.

۱۴-عوامل بیوشیمیایی (قبل از تولد-حین تولد-بعد از تولد)

۱۵-ضعف در هماهنگی چشم و دست.

علایم اختلال ریاضی

-شمارش طوطی وار : کودک در شمارش اعداد مشکل دارد .

– عدم درک مفهوم عدد : مثلا کودک مفهوم عدد ۵ را نمی داند یعنی نمی تواند ۵مهره را جدا کند .

-عدم درک ارزش عددی : کودک نمی داند ۴ از ۵ بزرگتر است و بر عکس .

-مشکل در خواندن عدد : ممکن است در خواندن اعدادویا خواندن اعداد شبیه به هم اشتباه کند مثلا ۲و ۳ ، ۴و۶ یا جهت خواندن را رعایت نمی کند مثلا ۱۲ را ۲۱ می خواند .

فرهنگیان محترم می توانید گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را تحت عنوان چگونگی بر طرف نمودن اختلال یاد گیری ریاضی در دانش آموزم در پایه ششم به همراه هدیه پنج عنوان برتر راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از گروه تخصصی ایسمگز خرید نمایید.

با عنایت به مسائل فوق تیم تدوین پایگاه حرفه ای درس پژوهی سعی داشته است با ارائه خدمات جدید در گردآوری فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی سهم کوچکی در نظام آموزشی ایفا کند سروران محترم می توانید فایل گزارش تخصصی معلم ششم ابتدایی را از لینک سمت چپ صفحه دانلود نمایید.

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

+ 18 = 27